smartablondinen

Alla inlägg under april 2012

Av Johanna o Linnea - 23 april 2012 16:44

Jag/Johanna har haft min pojkvän i mer än 4 månader nu!

Jag vill bara   Jag tänker mycker på honom  Och fixar i årdning mejbara för honom. Jag dansar av glädje   Jag skulle bli om han gjorde slut. När jag ser honom så skrattar jag lite   



Är Så Glad Att Jag Har Honom!!! 


Vill att han ska   MEJ Åh..!  

Av Johanna o Linnea - 23 april 2012 16:27

Yes.. Det är snart sommarlov!! 

Det är bara 55 dagar tills vi slutar wow


I sommar ska vi till Potergal eller hur det nu stavas vi kommer att  i poolen och   i havet kommer att bli AS grymt!  Dansar av glädje!!!!    

Av Johanna o Linnea - 22 april 2012 15:37

Hej, vilken gillar ni eller tycker är sötast Eric Saade eller Justin Bieber?


Vi tycker att Eric är sötast.

Skriv i komentaterna!!

Av Johanna o Linnea - 22 april 2012 15:20

Veckans Snygging är: Danny Saucedo

He is so CUTE!

I Love Him/ Johanna

Av Johanna o Linnea - 22 april 2012 15:16

Veckans Låt är: Call me Maybe med Carly Rae Jepsen!

Den här Låten äger!! <3

Av Johanna o Linnea - 13 april 2012 16:01

  1. Du är ute med en kompis och kompisen erbjuder sig att betala, vad gör du?  

a, Du säger att du kan betala.

b, Inget för du vet att hon aldrig skulle erbjuda det.

c, Du säger inget för du har inte råd med att betala.


2. En tant har ramlat på gatan, vad gör du?


a, Du hjälper henne upp.

b, Du frågar hur det gick och sen går du där ifrån.

c, Du små skrattar åt henne när du går förbi.


3. Din kompis ska sova över hos dig hon är sugen på godis, hon ser på din skål med

påsk godis som du inte får äta men hon tar en endå när du inte ser, hon tänkte ta

en till men då såg du henne, vad säger du då?


a, Det gör inget, men du skulle fråga innan.

b, Det där var mitt påsk godis, kan du vara snäll och gå tack.

c, Himla idiot stick här ifrån!


4. Du ska sova över hos en kompis men hennes mamma har inte tillräckligt med pengar när ni är i affären, din kompis vet att du har pengar, och din kompis mamma har tillräkligt med pengar för att köpa mat och 20 kr till godis men din kopis tycker inte att det räcker så hon SÄGER till dej att du ska lägga in din 30 kr. Vad säger du?


a, Visst, varför inte.

b, Men det är ju mina pengar :(

c, Fattar inte du att det är mina pengar jag går nu har det så roligt med dina 20 kr.


5. Det regnar ute och du är med din kompis, det är bara du som har ett paraply, vad säger du till din kompis?


a, Vill du komma under?

b, Hur är det?

c, Säger inge och kollar inte på din kompis.





Flest C

Ovänliga Olivia

Du är inte världens snällast person och bir lätt arg. Man måste inte vara arg på alla men på dom som är iriterande och elaka. Eller orkar inte hjäpa till många kan bli som du och du är verkligen inte ensam om att vara Ovänliga Olivia som i fråga 4 där var ju kompisen enormt Ovänliga Olivia. 


Flest B

Vanliga Vera

Du brukar vara lite arg ibland och snäll ibland. Som de flesta. Inte för att de arga eller jätte snälla är onormala utan att jag tror att de flesa är Vanliga Vera. Man ska inte vara för snäll och inte för elak.


Flest A

Snälla Sara

Du är väldigt snäll som gärna hjälper till. Man kanske inte är snäll hela tiden men iallafall ofta. Du är glad nästan jämnt. Du säger ja nästan helatiden. Fast om en kompis säger att du ska betala något som inte är ditt kka du inte falla för det.







Av Johanna o Linnea - 13 april 2012 15:55

Oj! Jag såg inte att Novellen blev så lång! Men jag hoppas att ni gillar den<3

Det är väldigt enkelt att göra en Novell, bara man kommer på en handling

och om det ska vara en rysare, romantisk eller något annat. Jaja... som

sagt hoppas ni gillar den<3     

Av Johanna o Linnea - 13 april 2012 08:48

Det får bli en kort liten Novell

--------------------------------------------------------------------------

Jag heter Jennie, jag är 14 år. Det är sommarlov, jag årkar

inte med sommaren ibland. Det är så soligt och alla vill att

man ska skratta. Men det vill inte jag. Jag gillar mörker och

tysnad.


Idag

-------

Jag mamma och min lilla syster ska till stranden. Jag vill inte

med men jag måste. För det mästa sitter jag under ett träd och

läser min bok. Då kommer det en jätte söt kille förbi. Han kollar

på mej, jag kollar tillbaka. Han vänder sej om och går mot hans

killkompisar.                      J= Jag M= Mamma K= Killen

j- Mamma jag vill hem nu!

m- Då får du gå hem ensam!

j- Då går jag hem!

Jag tog nycklen och börja gå hem. ( Jag bor bara några 100 m hem )

Jag kände på mej att någon hängde efter. Jag vände mig om och

såg ingen.När jag vände tillbaka mitt huvud så stog killen som kolla

på mig där.Jag blev vättskrämd.

j- Du får inte skrämma mej så där.

k- Oj förlåt!

- Det gör inget. sa jag glatt.

- Jag heter Simon.

- Jennie.

j- Varför hängde du efter mej?

- Jag såg dig på stranden och jag undrar om du vill gå på bio med mej?

- Ja! Det vill jag gärna.

- Bra, då kommer jag till dej 7. Okej?

- Ja, det blir bra.

- Vart bor du?

- Hammarvägen 27.

- Okej!

Jag sprang hem av lycka. Jag måste välja kläder och... jag behöver inte

göra det idag.Jag kan göra det i morgon. Jag gick in på mitt rum och la

mej i sängen. Klockan var bara 10 men jag var så himla trött så jag somna

endå.


Dagen jag ska på Bio

--------------------------

Klockan är 11 på morgonen. Jag ligger kvar i sängen tills klockan är 12.

Jag går upp och tar en macka och lite O'Boy. Jag gick till min gaderob.

Jag tog fram några kläder som jag ville ha på mej och lite smink.

Klockan är 5 och jag tar på mej sminket. Det tar ungefär 1 timma för

mig att ta på mej smink. Sen tog jag på mej min svarta tajta klänningen

och ett par svarta höga klackskor. Det ringde på dörren och dr stog Simon,

Han var jätte söt i en vit skorta med rosa ränder på. När han kolla på mej

såg han ut som en staty, som bara gapar.                   S= Simon   J= Jag

S- Wow... Du ser skit snygg ut!

J- Tack.. Hihi..

J- Ska vi gå?

- Ja... kom.

- Okej.

Han lädde mej till hans motorcykel. Den var svart. Precis som min känning.

Han bar upp mej på den. När vi åkte så höll jag hårt i honom. När vi var

framme så gick vi in och satte oss på VIP plattserna. Det var en romantisk

film. Så jag satt nära honom. När filmen var slut och vi gick ut. Han kollade

mej rakt i ögonen. Vi gick närmare varandra. Han kysste mig rakt på munnen.

Jag kysste tillbaka.  

S- Vill du komma hem till mig? Mina föräldrar är bort resta i en månad så jag är

ensam hemma.

J- Visst, Varför inte.

- Okej.

Vi åkte hem till Simon. Klockan var 1 på natten när vi skulle sova. Han sa att jag

skulle sova i hans säng och han skulle sova på soffan.


Nästa Dag

--------------

När jag vakna så satt Simon vi d sidan av sängen.

S- Godmorgon sömntuta.

J- Godmorgon på dej själv.

- Kom ner så äter vi frukost.

- Okej, vad är klockan?

- Typ 11 tror jag.

- Oj! Kan jag få ringa min mamma och säga att jag sov över hos en kompis.

- Okej, men jag trodde att vi var mer en kompisar.?

- Ja det är vi men mamma får inte veta det okej?

- Okej.

- Hej mamma!

- Hej gumman! Vart är du? Du kom aldrig hem igår.

- Oj, förlåt! Det blev så sent så jag sov över hos en kompis.

- Okej, bra att du sa det. Så jag inte blir orolig.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Vill ni att jag ska fortätta?

Skriv det i komentaren då! <3




Presentation


Hej, Välkomen till våran blogg!
Hoppas att ni gillar den

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hej

Hej

Hej, det är Johanna. Jag och Linnea tycker att det är roligt att ha denna bloggen. Jag tycker att det vore snällt om ni berättar för andra om våran blogg. Jag skulle också vilja att ni komenterar och ställer frågor. Linnea och jag har ju en annan blogg också med en annan kompis. Ni får jätte gärna kolla den, den heter kawwaii.bloggplatsen.se  

Kolla den Nu

Ni kan också Skriva i frågorna vad vi ska skriva om i blggen. Det skulle vara snällt

 


Ovido - Quiz & Flashcards